L-Μεθειονίνη

Περιγραφή 

Η Μεθειονίνη είναι ένα από τα οκτώ απαραίτητα αμινοξέα, δομικά συστατικά των πρωτεϊνών. Καθώς ο οργανισμός δεν μπορεί να συνθέσει μεθειονίνη, μια επαρκής πρόσληψη αυτού του αμινοξέος μέσω της διατροφής ή ως συμπλήρωμα έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς η μεθειονίνη αποτελεί πρόδρομο ουσία με σημαντικό ρόλο στη σύνθεση των άλλων αμινοξέων που περιέχουν θείο, ενώσεις του οποίου συμμετέχουν σε πολλές λειτουργίες του οργανισμού.

Δράση-χρήση             

1.Σύνθεση συστατικών αναγκαίων για τη λειτουργία του οργανισμού

Η L-μεθειονίνη έχει σημαντική επιρροή σε πολλές λειτουργίες μέσα στο σώμα ως ένα από τα δομικά στοιχεία για διάφορες κρίσιμες πρωτεΐνες και ορμόνες. Η L-καρνιτίνη, αναγκαία για τoν ενεργειακό μεταβολισμό του σώματος και μεταφορά της μακράς αλυσίδας λιπαρών οξέων στα κύτταρα μέσω της μιτοχονδριακής μεμβράνης, συντίθεται από μεθειονίνη. Επίσης η μεθειονίνη συμβάλλει στη σύνθεση της αδρεναλίνης, της χολίνης, σημαντικό συστατικό για τη σύνθεση του νευροδιαβιβαστή ακετυλοχολίνη και της μελατονίνης, απαραίτητης για τη διατήρηση του κύκλου του ύπνου. Η μεθειονίνη, πρόδρομος ουσία του επίσης θειώδους αμινοξέος L-κυστεΐνης και της  L-ταυρίνης είναι απαραίτητη για τη σύνθεση των ουσιών αυτών.

2.Αντιοξειδωτική δράση

Η L-μεθειονίνη έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες για την προστασία του οργανισμού από τις τοξικές ουσίες και τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες, με τις οποίες αντιδρά εμποδίζοντας έτσι την καταστροφή άλλων ουσιών  ή κυττάρων. Επίσης  η L-μεθειονίνη υποστηρίζει την παραγωγή γλουταθειόνης, αντιοξειδωτικού των κυττάρων και ως εκ τούτου βοηθά στις φυσικές διεργασίες αποτοξίνωσης.

Διατροφικές Απαιτήσεις – Ασφάλεια                             

Δεδομένου ότι η μεθειονίνη δεν μπορεί να παραχθεί από το ίδιο το σώμα, είναι απαραίτητο να εξασφαλιστεί η πρόσληψη μέσω της διατροφής ή συμπληρωματικά. Αν και δεν έχει επίσημα θεσπισθεί συνιστώμενη ημερήσια δοσολογία για τα αμινοξέα, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO) οι ημερήσιες προτεινόμενες απαιτήσεις μεθειονίνης είναι περίπου 10mg ανά κιλό σωματικού βάρους. Η ημερήσια πρόσληψη έως 2γρ θεωρείται ασφαλής, χωρίς επιπτώσεις στον οργανισμό. Ανεπάρκεια της L-μεθειονίνης μπορεί να προκαλέσει ή να επιδεινώσει την κατάθλιψη, την εμφάνιση αλλεργιών και να οδηγήσει σε μια περίσσεια των τοξινών στον οργανισμό. Ωστόσο απαιτούνται περαιτέρω έρευνες για να τεκμηριώσουν τις επιπτώσεις έλλειψης του συστατικού στον οργανισμό. 

Ωφέλεια από την ευεργετική πρόσληψη συμπληρωμάτων με Μεθειονίνη

Μαλλιά-Νύχια

Η μεθειονίνη δυναμώνει τα νύχια και βοηθά στην καταπολέμηση της τριχόπτωσης 9. Λόγω της ικανότητάς της να σχηματίζει θειώδες αλυσίδες, οι οποίες με τη σειρά τους συνδέονται μεταξύ τους, η μεθειονίνη είναι σε θέση να ενισχύσει τη δομή της τρίχας και των νυχιών 1. Σε δημοσιευμένη μελέτη, που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο δερματολογίας στη Φλωρεντία το 2006, διαπιστώθηκε ότι το ποσό των μαλλιών που βρέθηκαν να είναι σε φάση ανάπτυξης ήταν σημαντικά υψηλότερο στην ομάδα των ατόμων που είχαν λάβει σκεύασμα με μεθειονίνη, αμινοξέα και βιταμίνες Β συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου 2. Επίσης η μεθειονίνη έχει ευεργετική δράση στη διατήρηση του χρώματος των μαλλιών, καθώς σύμφωνα με μελέτη μείωση των επιπέδων μεθειονίνης έχει συνδεθεί με το γκριζάρισμα των μαλλιών, λόγω του ότι έλλειψή της μεθειονίνης πιθανώς οδηγεί σε συσσώρευση του υπεροξειδίου του υδρογόνου στους θύλακες των τριχών, σε μείωση της αποτελεσματικότητας της τυροσινάσης και σταδιακή απώλεια του χρώματος των μαλλιών3.. Είναι σημαντικό να εξασφαλισθεί η επαρκής πρόσληψη αυτής της ζωτικής ουσίας για την καλή κατάσταση των μαλλιών.

Η μεθειονίνη είναι ένα σημαντικό στοιχείο στο σχηματισμό του χόνδρου

Ο χόνδρος των αρθρώσεων απαιτεί θείο για την δημιουργία του. Εάν δεν υπάρχει αρκετό θείο διαθέσιμο στο σώμα, αυτό μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες για τα υγιή άτομα μακροπρόθεσμα. Οι άνθρωποι που πάσχουν από αρθρίτιδα μπορεί να βιώσουν αρνητικές επιδράσεις όπως μια παρατεταμένη διαδικασία επούλωσης για το κατεστραμμένο ιστό, εάν υπάρχει μια ανεπάρκεια θείου κατά την έναρξη της ασθένειας. Μελέτες έχουν δείξει ότι ο χόνδρος υγιών ατόμων περιέχει περίπου τρεις φορές περισσότερο θείο από ότι ο χόνδρος ασθενών με αρθρίτιδα 4 .

 Κατακράτηση υγρών

Η ικανότητα του σώματος να εκκρίνει ουσίες μέσω των ούρων επηρεάζεται από την ποσότητα της L-μεθειονίνης στο σώμα και μια ανεπάρκεια μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα σε αυτόν τον τομέα, όπως κατακράτηση υγρών και οιδήματα. Σύμφωνα με έρευνες καθώς η L-μεθειονίνη οδηγεί, μεταξύ άλλων, στην αύξηση της οξύτητας των ούρων, μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά για την πρόληψη λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος, όπως Ε.Coli, που είναι συνήθως υπεύθυνο για κυστίτιδα, λόγω του ότι δεν μπορεί να επιβιώσει σε όξινο περιβάλλον. Μια μελέτη του 2002 έδειξε ότι η επιπλέον κατανάλωση συμπληρωμάτων που περιέχουν L-μεθειονίνη μπορεί να μειώσει σημαντικά την τάση για λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος 5.

Ευεργετική δράση στη διάθεση

Η μεθειονίνη έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως σε μελέτες καθώς εμπλέκεται σε πολλές από τις μεταβολικές διαδικασίες του εγκεφάλου, ενισχύοντας την παραγωγή σεροτονίνης, νευροδιαβιβαστής με σημαντικό ρόλο στη καλή διάθεση6. Στο σώμα η L-μεθειονίνη μπορεί επίσης να μετατραπεί σε SAMe (S-αδενοσυλ μεθειονίνη), μια ένωση που διερευνάται και υποστηρίζει  θετικά αποτελέσματα για την κατάθλιψη7,8.
Τροφές πλούσιες σε Μεθειονίνη

Υψηλά επίπεδα μεθειονίνης περιέχουν τα αυγά, το σουσάμι, τα καρύδια, τα ψάρια, κρέατα και τα δημητριακά.

 

 Αλληλεπιδράσεις-Αντενδείξεις                                                                                                            

Περιπτώσεις αλληλεπίδρασης του συστατικού με άλλα σκευάσματα ή φάρμακα δεν έχουν αναφερθεί. Ωστόσο είναι απαραίτητη η ιατρική συμβουλή σε περιπτώσεις εγκυμοσύνης, θηλασμού ή όταν ακολουθείται φαρμακευτική αγωγή.

Σε ποια προϊόντα θα το βρείτε:

BeautyAde

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διαβάστε Περισσότερα

Haneke, E. & Baran, R. (2011) Micronutrients for Hair and Nails, Nutrition for healthy skin, Volume 2, (pp. 149-163)

Alonso L. & Fuchs E. (2006). The hair cycle, Journal of Cell Science, issue 119(pp. 391-393)

Wood, J.M. et al. (July 2009). “Senile hair graying: H2O2-mediated oxidative stress affects human hair color by blunting methionine sulfoxide repair”. FASEB journal: official publication of the Federation of American Societies for Experimental Biology 23 (7): 2065–75.

Soeken, K.L., Lee, W.L., Bausell, R.B., Agelli, M. & Berman, B.M. (2002) Safety and efficacy of S-adenosylmethionine (SAMe) for osteoarthritis, Journal of Family Practice, Volume 51, (pp. 425-430)

Günther M, Noll F, Nützel R, Gläser E, Kramer G und Stöhrer M: Harnwegsinfektprophylaxe – Urinansäuerung mittels L-Methionin bei neurogener Blasenfunktionsstörung. Der Urologe (B). 2002; 218-220

Krzystanek M, Pa?asz A, Krzystanek E, Krupka-Matuszczyk I, Wiaderkiewicz R, Skowronek R. (S-adenosyl L-methionine in CNS diseases). Psychiatr Pol. 2011 Nov-Dec; 45(6):923-31. Review

Pancheri P, Scapicchio P, Chiaie RD- A double-blind, randomized parallel-group, efficacy and safety study of intramuscular S-adenosyl-L-methionine 1, 4-butanedisulphonate (SAMe) versus imipramine in patients with major depressive disorder. Int J Neuropsychopharmacol 2002 Dec;5(4):287-94

Mischoulon D, Fava M.Role of S-adenosyl-L-methionine in the treatment of depression: a review of the evidence. Am J Clin Nutr 2002 Nov;76(5):1158S-61S Related Articles, Links

Ralph M Trueb. Oxidative stress in Ageing of hair. Int J Trichology. 2009 Jan-Jun;1(1):6-14.