Γιατί δεν μπορώ να…κλείσω μάτι;

Οι αιτίες που δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς μπορεί να είναι πολλές. Οι έντονοι ρυθμοί που έχει αποκτήσει η καθημερινότητα φαίνεται, πάντως, να παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο, αφού σε εποχές αυξημένης πίεσης, όλο και λιγότεροι άνθρωποι καταφέρνουν να πάνε ήσυχοι και απαλλαγμένοι από έγνοιες το βράδυ στο κρεβάτι τους. Άλλοι λόγοι περιλαμβάνουν το άγχος, τα προβλήματα υγείας, τη χρήση συγκεκριμένων φαρμάκων, ακόμη και τον έντονο θόρυβο σε κεντρικά σημεία των μεγαλουπόλεων. Η παρατεταμένη χρήση συσκευών με φωτεινές οθόνες έχει επίσης ενοχοποιηθεί από μερίδα επιστημόνων, καθώς φαίνεται πως μειώνει την παραγωγή μελατονίνης και με αυτόν τον τρόπο διαταράσσει τον κιρκάδιο ρυθμό ή αλλιώς το βιολογικό μας ρολόι.

Ο ρόλος της μελατονίνης
Η μελατονίνη είναι ένα συστατικό που παράγεται φυσικά στον οργανισμό και παίζει σημαντικό ρόλο στη διαδικασία του ύπνου. Αρκετά επιστημονικά δεδομένα υποστηρίζουν πως, εκτός βέβαια από την ενδογενή παραγωγή, και η συμπληρωματική πρόσληψη μελατονίνης μπορεί να μειώσει τον χρόνο που απαιτείται ώστε κάποιος να κοιμηθεί. Με απλά λόγια, η πρόσληψη συμπληρώματος μελατονίνης σε ποσότητες από 0,5 έως 5mg όπως έχει ορίσει η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων, θα σας βοηθήσει με ασφάλεια να κοιμηθείτε ευκολότερα και γρηγορότερα… χωρίς να χρειαστεί να μετρήσετε όλα τα πρόβατα από το κοπάδι! Επιπλέον, επιστημονικά δεδομένα υποστηρίζουν πως η κατανάλωση μελατονίνης μπορεί να βοηθήσει στα συμπτώματα που σχετίζονται με το jet lag, προστατεύοντας τον κιρκάδιο ρυθμό.

Μην υποτιμάτε την αϋπνία!
Η καλή ποιότητα ύπνου είναι εξέχουσας σημασίας και διαμηνύεται στην Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου που γιορτάστηκε φέτος στις 1 8 Μαρτίου. Σας επιτρέπει να ξυπνάτε κάθε πρωί ξεκούραστοι και γεμάτοι ενέργεια, ώστε να καταφέρετε να χαίρεστε τη ζωή στο έπακρο. Και επειδή όσο κοιμάστε… η τύχη σας δουλεύει, η καλή ποιότητα ύπνου φαίνεται να δρα προστατευτικά έναντι κάποιων νοσημάτων, όπως π.χ. καρδιαγγειακά.

Διατροφικά συστατικά που σας χαλαρώνουν
Η επαρκής πρόσληψη βιταμινών του συμπλέγματος Β είναι καθοριστικής σημασίας για ένα υγιές νευρικό σύστημα και βέβαια απολαυστικούς ύπνους. Πριν, λοιπόν, διαγνώσετε τον εαυτό σας με αϋπνία, σιγουρευτείτε πως προσλαμβάνετε την κατάλληλη ποσότητα των συγκεκριμένων βιταμινών!Επιπλέον, εκχυλίσματα από φυτά με γνωστές χαλαρωτικές ιδιότητες όπως η βαλεριάνα, η πασιφλόρα και ο λυκίσκος, υπόσχονται ότι θα βρεθείτε χωρίς δυσκολία στην αγκαλιά του Μορφέα. Το εκχύλισμα από ρίζα βαλεριάνας είναι από τα πλέον δημοφιλή και μελετημένα φυτικά προϊόντα- περισσότερο από 2 εκατομμύρια άνθρωποι στις ΗΠΑ απάντησαν ότι κατανάλωσαν βαλεριάνα σε μια ορισμένη βδομάδα, σε πρόσφατη μελέτη! Η πασιφλόρα είναι γνωστή ως λουλούδι του πάθους και έχει χρησιμοποιηθεί για αιώνες στην εναλλακτική ιατρική για αντιμετώπιση προβλημάτων που σχετίζονται με το stress και την αϋπνία. Τα τελευταία χρόνια πληθαίνουν οι μελέτες που προτείνουν πως η χρήση της μπορεί να προάγει την ποιότητα του ύπνου, λόγω της παρουσίας συγκεκριμένων αλκαλοειδών ενώσεων.