Cheat day: Μουσακάς

Ο μουσακάς αποτελεί ένα κατεξοχήν ελληνικό φαγητό, ιδιαίτερα αγαπημένο και εύγευστο. Ωστόσο η υψηλή του περιεκτικότητα σε λιπαρά και θερμίδες, κάνει όσους προσέχουν τη διατροφή τους να τον αποφεύγουν. Και όμως, ο μουσακάς μπορεί να ενταχθεί σε κάθε πρόγραμμα διατροφής, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη τη θρεπτική του αξία:

  • Μελιτζάνα: πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες (θειαμίνη, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β6, βιταμίνη Κ), κάλιο και μαγγάνιο, η μελιτζάνα έχει επιπλέον ανθοκυανίνες, ουσίες με ωφέλιμη αντιοξειδωτική δράση.
  • Κιμάς: μας δίνει πρωτεΐνες, σίδηρο και ψευδάργυρο συμβάλλοντας στην κάλυψη των αναγκών του οργανισμού.
  • Ντομάτα: περιέχει λυκοπένιο που είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό και βιταμίνη Α με πολλαπλά οφέλη για το δέρμα, την όραση και άλλες λειτουργίες του οργανισμού.
  • Ελαιόλαδο: πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά και βιταμίνη Ε, το ελαιόλαδο έχει αντιοξειδωτική δράση και προσφέρει προστασία κατά των καρδιαγγειακών νοσημάτων, ενώ αποτελεί και το πιο ανθεκτικό έλαιο στο τηγάνισμα.
  • Μπεσαμέλ: μπορεί να έχει αρκετά λιπαρά, αλλά είναι πλούσια σε ασβέστιο, πρωτεΐνες, ριβοφλαβίνη και βιταμίνη Β12.

Επομένως ο “greek moussaka” αποτελεί εύλογα μια από τις κορυφαίες επιλογές των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας, ενώ η περιστασιακή του κατανάλωση έχει να μας προσφέρει διάφορα θρεπτικά συστατικά!

 

Πιρουνάκια: 4.5/5

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc