Cheat Day: Σουβλάκι με πίτα

Η Ελλάδα είναι παγκοσμίως συνυφασμένη με το αγαπημένο μας σουβλάκι. Μια συχνή ερώτηση που δέχομαι από τους ανθρώπους που παρακολουθώ ως διαιτολόγος είναι «Κανένα σουβλάκι θα μπορώ να τρώω;». Η αλήθεια είναι ότι το σουβλάκι στην πραγματικότητα έχει να μας προσφέρει διάφορα θρεπτικά συστατικά και η προσεκτική επιλογή των υλικών του μπορούν μάλιστα να το μεταμορφώσουν σε ένα υγιεινό γεύμα. Ας δούμε όμως ποια είναι τα οφέλη που έχει να μας δώσει το γευστικό αυτό πιάτο:

  • Πίτα: η πίτα είναι πηγή αμύλου, άρα και ενέργειας. Αν επιλέξετε αλάδωτη πίτα ολικής άλεσης έχετε επιπλέον κερδίσει φυτικές ίνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και διάφορα ιχνοστοιχεία και έχετε γλιτώσει αρκετές θερμίδες.
  • Κρέας: πηγή πρωτεΐνης, σιδήρου, ψευδαργύρου και βιταμίνης Β12. Αν επιλέξετε καλαμάκι κοτόπουλο αντί για γύρο, κεμπάπ ή καλαμάκι χοιρινό κερδίζετε σε όλα τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά και μειώνετε τις θερμίδες και την πρόσληψη των βλαβερών κορεσμένων λιπαρών.
  • Τζατζίκι: περιέχει ασβέστιο, φώσφορο, ριβοφλαβίνη, βιταμίνη Β12 και πρωτεΐνες.
  • Ντομάτα: περιέχει λυκοπένιο, φυτικές ίνες και είναι χαμηλή σε θερμίδες, επομένως δίνει γεύση προσφέροντας παράλληλα αντιοξειδωτική προστασία και κορεσμό.
  • Κρεμμύδι: το κρεμμύδι έχει διαλυτές φυτικές ίνες που βοηθούν στη ρύθμισης της χοληστερόλης αίματος και στην καλή λειτουργία του εντέρου.

Επομένως είτε διαλέξετε τη full fat είτε την πιο light εκδοχή του, το σουβλάκι σίγουρα έχει μια θέση στη διατροφή μας, όχι μόνο λόγω παράδοσης και γεύσης, αλλά και λόγω της διατροφικής του αξίας!

 

Πιρουνάκια: 4.5/5

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc