Γλυκά που δεν «παχαίνουν»

Έχετε αδυναμία στα γλυκά και προσέχετε τη διατροφή σας; Σας έχουμε καλά νέα! Καταρχήν όλα τα γλυκά μπορούν να ενταχθούν στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, αρκεί να υπάρχει μέτρο στην ποσότητα και τη συχνότητα κατανάλωσης. Ωστόσο υπάρχουν ορισμένα γλυκά που είτε λόγω χαμηλότερου θερμιδικού περιεχομένου, είτε λόγω καλής ποιότητας των συστατικών τους, μπορούν να καταναλώνονται πιο ελεύθερα:

  • Ζελέ: το ζελέ είναι ένα ελαφρύ γλυκό που μπορεί να εμπλουτιστεί με φρέσκα φρούτα και με γιαούρτι χαμηλών λιπαρών, δίνοντας ένα ελαφρύ επιδόρπιο. Για λιγότερες θερμίδες, υπάρχει και το ζελέ light με γλυκαντικά αντί για ζάχαρη.
  • Γλυκό κουταλιού, υποβρύχιο (βανίλια/μαστίχα): και αυτά τα γλυκά έχουν λιγότερες θερμίδες καθώς περιέχουν μεν αρκετή ζάχαρη, αλλά καθόλου λιπαρά. Παράλληλα, η έντονη γλυκιά γεύση βοηθά στην κάλυψη της ανάγκης για γλυκό με μικρή ποσότητα.
  • Μέλι με καρύδια: ιδιαίτερα θρεπτικός συνδυασμός, προσφέρει στον οργανισμό βιταμίνη Ε, βιταμίνη Β6, ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, μαγγάνιο και χαλκό, καθώς και την απαραίτητη ενέργεια που νιώθουμε να μας λείπει όταν επιθυμούμε να φάμε κάτι γλυκό.
  • Παστέλι, χαλβάς: το σουσάμι και το ταχίνι περιέχουν πρωτεΐνες και ακόρεστα λιπαρά καλής ποιότητας, καθώς και διάφορες βιταμίνες και μέταλλα όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, χαλκό και σελήνιο.
  • Μαύρη σοκολάτα: ειδικά η μαύρη σοκολάτα με υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο (60-70%) περιέχει πολύτιμα φλαβονοειδή με αντιοξειδωτική δράση, καθώς και σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, χαλκό και μαγγάνιο.

Επομένως υπάρχει μια γκάμα γλυκών «διαίτης» που μπορείτε να εντάξετε στο πρόγραμμα σας, έτσι ώστε να μη σας λείψει η γλυκιά γεύση και παράλληλα να προσφέρετε στον οργανισμό σας πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc