Γλυκομαννάνη: σύμμαχος στο αδυνάτισμα

Καθώς το καλοκαίρι πλησιάζει, πολλοί νιώθουν την επιθυμία να χάσουν μερικά κιλά και να νιώσουν πιο άνετα με το σώμα τους. Ωστόσο, οι προηγούμενες προσπάθειες απώλειας βάρους μπορεί να φέρουν στο μυαλό δυσάρεστες εμπειρίες όπως πείνα, στέρηση, αποτυχία. Αυτά τα αρνητικά συναισθήματα που προκαλούνται λόγω ενός κακού «ιστορικού διαιτών», συχνά αποθαρρύνει πολλούς ή τους κάνει ανυπόμονους και δύσπιστους απέναντι σε μια νέα προσπάθεια.

Για τα άτομα που έχουν μάθει να τρώνε αρκετά, ο περιορισμός του φαγητού μπορεί να αποτελέσει σημαντικό ανασταλτικό παράγοντα στην υιοθέτηση ενός προγράμματος απώλειας βάρους. Σε αυτό έρχεται να βοηθήσει μια ουσία που βάσει μελετών έχει φανεί ότι μπορεί να συμβάλλει στη ρύθμιση βάρους μέσω της προαγωγής του αισθήματος κορεσμού. Η ουσία αυτή λέγεται γλυκομαννάνη. Αξίζει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια Τροφίμων (EFSA), η γλυκομαννάνη όταν χρησιμοποιείται από υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα σε συνδυασμό με κατάλληλη διατροφή, μπορεί να συμβάλλει στην αποτελεσματική διαχείριση βάρους. Η συνιστώμενη δοσολογία είναι 3 γρ. γλυκομαννάνης ημερησίως σε τρεις δόσεις (εκ των οποίων η κάθε μια να είναι τουλάχιστον 1 γρ.) μαζί με 1-2 ποτήρια νερό πριν από τα γεύματα, στο πλαίσιο μιας υποθερμιδικής διατροφής.

Η προαγωγή του κορεσμού είναι ένας πολύτιμος μηχανισμός, ειδικά στο πρώτο στάδιο αλλαγής των συνηθειών και μέχρι το άτομο να συνηθίσει το νέο πρόγραμμα διατροφής, αλλά και στην πορεία όταν οι πειρασμοί ή η κούραση από τη συνεχή προσπάθεια καραδοκούν. Επομένως η γλυκομαννάνη μπορεί να βοηθήσει σημαντικά άτομα που δυσκολεύονται σε αυτό το επίπεδο, έτσι ώστε η προσπάθεια να γίνει όσο το δυνατόν πιο ανώδυνη και αποτελεσματική.

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc