Διατροφή μετά το Πάσχα: πώς να μπείτε πάλι σε πρόγραμμα

Οι Πασχαλινές διακοπές για τους περισσότερους τελείωσαν ή για μερικούς τελειώνουν σε λίγες ημέρες. Αν ο «διατροφικός απολογισμός» σας, δείχνει ότι βγήκατε εκτός προγράμματος, μην ανησυχείτε και κυρίως μην απογοητεύεστε. Σημασία έχει το σήμερα και το αύριο, επομένως ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές θα νιώσετε γρήγορα καλύτερα και θα μπορέσετε να μπείτε και πάλι σε πρόγραμμα εν όψει και του καλοκαιριού.

Καταρχήν αν κάνατε διατροφικές υπερβολές σε ότι αφορά τις ποσότητες, τα γλυκά και το αλκοόλ, μη διστάσετε να περιοριστείτε λίγο για 3-4 μέρες, καταναλώνοντας δύο ελαφρά γεύματα με έμφαση σε τρόφιμα όπως το ψάρι, τα όσπρια, και τα γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών. Αποφύγετε τα γλυκά και το αλκοόλ και καταναλώστε άφθονα φρέσκα φρούτα και λαχανικά και νερό. Με τον τρόπο αυτό θα βοηθήσετε τον οργανισμό σας να αποβάλλει τα περιττά υγρά που έχουν συσσωρευτεί λόγω της αυξημένης κατανάλωσης φαγητού και θα βοηθήσετε στη δημιουργία ενός αρνητικού ισοζυγίου ενέργειας, το οποίο θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος. Παράλληλα, μην παραλείπετε το πρωινό και τα ενδιάμεσα γεύματα με τη δικαιολογία ότι «δεν πεινάτε» ή «εξοικονομείτε θερμίδες», καθώς αυτή η τακτική σας στερεί πολύτιμα τρόφιμα και θρεπτικά συστατικά, ενώ δεν βοηθά στη ρύθμιση της όρεξης και του σακχάρου σας. Τέλος, μια ακόμα σημαντική παράμετρος είναι η άσκηση: φροντίζετε να κάνετε τουλάχιστον 30 λεπτά περπάτημα την ημέρα ή όποια οργανωμένη άσκηση σας ευχαριστεί όσο πιο συχνά μπορείτε.

Δεδομένου ότι οι διατροφικές υπερβολές του Πάσχα δεν διαρκούν παρά μερικές ημέρες, αν επανέλθετε άμεσα σε ένα ισορροπημένο διατροφικό πλάνο θα δείτε γρήγορα το σώμα σας να ξαναβρίσκει τη φόρμα του. Καλή επιτυχία!

Μαρία Κολοτούρου
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc