Διατροφικές οδηγίες για το Πάσχα

Το Πάσχα αποτελεί μια κατεξοχήν «γιορτή φαγητού», αφού θεωρητικά σηματοδοτεί τη διακοπή της νηστείας της Σαρακοστής. Μερικές βασικές οδηγίες για να διαχειριστείτε καλύτερα το τραπέζι της Ανάστασης και του Πάσχα είναι οι εξής:

Γεύμα Ανάστασης: αν τρώτε μαγειρίτσα, να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με την επιλογή των υλικών καθώς και με τον τρόπο προετοιμασίας. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο πιάτο που άλλοι το λατρεύουν και άλλοι το μισούν. Ωστόσο η τήρηση των κανόνων υγιεινής είναι ιδιαίτερα σημαντική, ενώ καλό είναι λόγω της ώρας που καταναλώνεται να μην υπερβείτε το ένα πιάτο. Πέρα από τη μαγειρίτσα, μπορείτε να φάτε ένα αυγό και μερικά ορεκτικά σε πιάτο φρούτου, ωστόσο φροντίστε να έχετε καταναλώσει κάτι ελαφρύ το μεσημέρι και δεδομένου ότι το γεύμα του Πάσχα ακολουθεί, προσπαθήστε να κάνετε όσο πιο υγιεινές και μετρημένες επιλογές μπορείτε.

Γεύμα Πάσχα: το αρνί και το κατσίκι συνήθως μονοπωλούν το τραπέζι του Πάσχα. Φυσικά πρόκειται για κρέατα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά (ακόμα και αν δεν είναι ορατό, το λίπος συχνά «κρύβεται» στις μυϊκές ίνες των ζώων αυτών). Περιοριστείτε στην απλή δοκιμή της πέτσας, καθώς πρόκειται για ένα αρκετά «κακής ποιότητας» μεζέ, και μην παραλείψετε τη σαλάτα, που θα σας χορτάσει, βοηθώντας σας να είστε πιο εγκρατείς με τα λοιπά εδέσματα. Παράλληλα, προσέξτε την κατανάλωση αλκοόλ και το συνεχές τσιμπολόγημα, καθώς και τα δύο μπορεί να σας κάνουν να χάσετε τον έλεγχο.

Πασχαλινά γλυκά: κουλουράκια, τσουρέκι και σοκολατένια αυγά, είναι όλα στο «πρόγραμμα» του Πάσχα. Απλώς φροντίζετε να έχετε μέτρο στην ποσότητα και τη συχνότητα κατανάλωσης και μην ετοιμάσετε ή αγοράσετε μεγάλες ποσότητες, έτσι ώστε να αποφύγετε τις υπερβολές.
Καλό Πάσχα!

Μαρία Κολοτούρου
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc