Η διατροφή του παιδιού τα Χριστούγεννα

Τα Χριστούγεννα είναι μια εποχή ιδιαίτερα «επιρρεπής» σε διατροφικές ατασθαλίες. Τα τραπέζια δίνουν και παίρνουν, το ίδιο και τα γλυκά και τα κεράσματα. Αν σας απασχολεί η διατροφή του παιδιού σας και δεν θέλετε όλες οι καλές συνήθειες που με τόσο κόπο έχετε καταφέρει να τιναχτούν στον αέρα, σας έχουμε μερικές ιδέες:

  • Αν το παιδί σας είναι αρκετά μεγάλο, μπορείτε να συμφωνήσετε από πριν τι όρια θα θέσετε σε ότι αφορά την κατανάλωση γλυκισμάτων, αναψυκτικών και λοιπών «επικίνδυνων» τροφίμων και ποτών. Θέστε μια ρεαλιστική ανταμοιβή αν το παιδί σας καταφέρει να σταθεί στο «ύψος των περιστάσεων»!
  • Αν το παιδί σας είναι πολύ μικρό, ενημερώστε παππούδες και λοιπά κοντινά άτομα ότι οι λιχουδιές δε θέλετε να είναι απεριόριστες και θα πρέπει πάντα να δίνονται με τη δική σας σύμφωνη γνώμη (την οποία καλό είναι να μη ζητούν ενώπιον του παιδιού αλλά κατ’ ιδιάν).
  • Επίσης για τα μικρότερα παιδιά (κάτω των 5 ετών), προσέξτε την κατανάλωση των Χριστουγεννιάτικων γλυκών που περιέχουν κομμάτια ξηρών καρπών (κίνδυνος πνιγμού).
  • Για να βοηθήσετε το παιδί σας, περιορίστε τα διαθέσιμα γλυκά στο σπίτι και αν κάνετε τραπέζι, μοιράστε ότι απομείνει στους καλεσμένους έτσι ώστε να μην υπάρχουν πολλοί πειρασμοί.
  • Στα τραπέζια, σερβίρετε στο παιδί σας μια ποικιλία εδεσμάτων φροντίζοντας τουλάχιστον 2-3 από αυτά να είναι πιο «υγιεινά» (σαλάτα, άπαχο κρέας κλπ).
  • Εκτός από τις γιορτινές ημέρες φροντίζετε τις υπόλοιπες το μενού της οικογένειας να είναι όπως τον υπόλοιπο καιρό, με έμφαση σε τρόφιμα όπως τα όσπρια, τα λαδερά, και το ψάρι, που συνήθως δεν είναι διαθέσιμα στα γιορτινά τραπέζια.

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc