Κιτρουλίνη – καρπούζι

Το καρπούζι αποτελεί τον «βασιλιά» των καλοκαιρινών φρούτων. Η ζουμερή του σύσταση μας δροσίζει και η γλυκιά του γεύση μας κάνει κάθε χρόνο να μελαγχολούμε όταν βγαίνει εκτός εποχής.

Το καρπούζι έχει μόλις 35 kcal ανά 100 γραμμάρια, επομένως είναι χαμηλό σε θερμίδες, ενώ αποτελεί πηγή διαφόρων θρεπτικών συστατικών. Αξιοσημείωτη είναι η περιεκτικότητα του σε κιτρουλίνη, ένα αμινοξύ για το οποίο πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι ενδεχομένως υποστηρίζει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και δίνει ενέργεια στον οργανισμό. Μάλιστα πολλοί τη χρησιμοποιούν για ενίσχυση της αθλητικής απόδοσης, αν και αυτή η δράση δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί. Η συγκέντρωση κιτρουλίνης είναι μεγαλύτερη στο λευκό τμήμα του καρπουζιού. Άλλα θρεπτικά συστατικά που περιέχει το καρπούζι είναι οι βιταμίνες Α και C καθώς και το κάλιο, ενώ είναι ιδιαίτερα υψηλή και η περιεκτικότητα του σε νερό, επομένως συμβάλλει σημαντικά και στην ενυδάτωση του οργανισμού.

Λόγω της χαμηλής του ενεργειακής πυκνότητας και της γλυκιάς του γεύσης, το καρπούζι μπορεί να αποτελέσει σύμμαχο σε όποιον ακολουθεί ένα πρόγραμμα διατροφής με στόχο την απώλεια βάρους. Και αυτό γιατί μια χορταστική μερίδα του καλύπτει την ανάγκη για γλυκό, ενώ ο συνδυασμός του με τυρί, που αρέσει σε αρκετούς, μπορεί να το μετατρέψει σε ένα ελαφρύ γεύμα για τα ζεστά καλοκαιρινά βράδια.

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc