Κορυφαίες τροφές για την ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού σας

Φέτος ίσως είναι από τις δυσκολότερες χρονιές σε ότι αφορά τις χειμερινές ιώσεις. Τα συμπτώματα είναι έντονα και ο χρόνος ανάρρωσης μεγάλος, ενώ το εμβόλιο της γρίπης δυστυχώς δεν ήταν τόσο αποτελεσματικό όσο άλλες φορές. Επομένως, η ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας είναι ιδιαίτερα σημαντική αυτό το χειμώνα και για τους επόμενους δύο μήνες οπότε αναμένεται να εξακολουθεί να παρατηρείται έξαρση. Παρακάτω σας προτείνουμε μερικά τρόφιμα που μπορείτε να εντάξετε στο διαιτολόγιο σας προκειμένου να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας με φυσικό τρόπο:

  • Πρεβιοτικά και προβιοτικά: τρόφιμα με προβιοτικά όπως το κεφίρ και τα «ζωντανά» γιαούρτια, προμηθεύουν τον οργανισμό με ωφέλιμα βακτήρια τα οποία ενισχύουν την εντερική μικροχλωρίδα, βοηθώντας στο να έχουμε ένα «δυνατό» φραγμό κατά των παθογόνων μικροβίων. Παράλληλα, πρεβιοτικά όπως η ινουλίνη, προσφέρουν στα «καλά» βακτήρια τροφή, βοηθώντας τα έτσι να επιβιώσουν στο περιβάλλον του εντέρου και να επικρατήσουν των παθογόνων.
  • Πράσινο τσάι, μούρα και άλλα φρούτα με έντονο κόκκινο χρώμα: τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται σε αυτά τα τρόφιμα βοηθούν το σώμα μας να αντισταθεί πιο αποτελεσματικά κατά των ελευθέρων ριζών που παράγονται όταν παθογόνοι μικροοργανισμοί επιτίθενται στον οργανισμό μας.
  • Λιπαρά ψάρια, ξηροί καρποί, λιναρόσπορος: περιέχουν ωμέγα 3 λιπαρά οξέα τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα προσφέροντας μια ασπίδα προστασίας κατά των ιώσεων.
  • Υγρά: η επαρκής ενυδάτωση είναι απαραίτητη, έτσι ώστε ο οργανισμός να μπορεί να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά μια πιθανή εισβολή παθογόνων μικροβίων. Επομένως η επαρκής πρόσληψη υγρών είναι ιδιαίτερα σημαντική για την πρόληψη, αλλά και αντιμετώπιση των εποχικών λοιμώξεων.

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc