Μελαγχολία Χριστουγέννων: Αντιμετώπιση

Μετά τις γιορτές, πολλοί από εμάς νιώθουν ένα κενό και μια αίσθηση μελαγχολίας. Και αν το σκεφτεί κανείς, είναι λογικό αφού μετά μια περίοδο με συνεχείς εξόδους, προετοιμασία τραπεζιών, αγορά δώρων και συνεχούς ενασχόλησης με διάφορα ευχάριστα γεγονότα, περνάμε σε μια «ήσυχη» φάση όπου ξαφνικά όλα αυτά σταματούν και καλούμαστε να επανέλθουμε στη ρουτίνα της καθημερινότητας. Μερικές χρήσιμες συμβουλές για καλύτερη διαχείριση των δυσάρεστων αυτών συναισθημάτων είναι οι εξής:

Αναγνωρίστε τα συναισθήματα σας και συζητήστε πώς νιώθετε μαζί με κάποιο κοντινό σας πρόσωπο. Συχνά το να εξωτερικεύουμε τα συναισθήματα μας μπορεί να είναι αρκετό για να νιώσουμε καλύτερα.

Βγείτε από το σπίτι: μην αφήσετε την κακή διάθεση να σας «κλείσει μέσα». Συνεχίστε να βλέπετε φίλους και να βγαίνετε βόλτες σε αγαπημένα μέρη.

Προσέξτε τη διατροφή σας: για πολλούς, μια αιτία κακής διάθεσης είναι η δυσφορία από το πολύ φαγητό και το γεγονός πως έχουν πάρει βάρος. Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία, οργανώστε την κουζίνα σας, μοιράστε ότι γλυκά και φαγητά σας έχουν μείνει και μπείτε σε πρόγραμμα διατροφής και άσκησης.

Βάλτε στόχους για το νέο έτος: το νέο έτος είναι μια νέα αρχή. Επομένως κάντε μια (ρεαλιστική) λίστα με τους στόχους σας για τη νέα χρονιά και ξεκινήστε την εκπλήρωση τους το συντομότερο.

Καλή χρονιά!

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc