Μυστικά συστατικά: Βιταμίνες Β – παξιμάδι / ντάκος

Το παξιμάδι είναι ένα χαρακτηριστικό τρόφιμο της ελληνικής διατροφής. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι, τα παξιμάδια έχουν την τιμητική τους υπό τη μορφή του γνωστού μας ντάκου. Ο ντάκος αποτελεί ένα αγαπημένο και ιδιαίτερα θρεπτικό γεύμα – και όχι άδικα.

Το παξιμάδι -που αποτελεί και τη βάση του- είναι πηγή σύνθετών υδατανθράκων που δίνουν ενέργεια, φυτικών ινών και βιταμινών του συμπλέγματος Β. Η ντομάτα περιέχει λυκοπένιο, ένα καροτενοειδές με αντιοξειδωτική δράση, καθώς και βιταμίνες Α, C και Κ, κάλιο και φυτικές ίνες. Η φέτα περιέχει πρωτεΐνες, ασβέστιο, φώσφορο καθώς και ριβοφλαβίνη και βιταμίνη Β12 και τέλος το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά και βιταμίνη Ε.

Θερμιδικά, ένας ντάκος με μισή κριθαροκουλούρα, μια ντομάτα, δύο σπιρτόκουτα (60 γραμμάρια) φέτα και μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο έχει γύρω στις 500 θερμίδες, επομένως μπορεί άνετα να θεωρηθεί ακόμα και πλήρες γεύμα αν κάποιος τον καταναλώσει μόνος του. Ωστόσο, οι θερμίδες του αν και αρκετές είναι ποιοτικές και σίγουρα «αξίζουν τον κόπο», αρκεί φυσικά να μην το παρακάνουμε με την ποσότητα!

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc