Μυστικό συστατικό: ωμέγα 3 λιπαρά

Τρόφιμο: Σπόροι Chia

Μια ενδιαφέρουσα πηγή ωμέγα 3 λιπαρών, που έχει αρχίσει να γίνεται δημοφιλής τον τελευταίο καιρό, είναι οι σπόροι Chia. Το 60% των λιπαρών οξέων που περιέχουν οι σπόροι Chia είναι ωμέγα 3, κάνοντας τους μια από τις πλουσιότερες φυτικές πηγές. Παράλληλα, δε χρειάζονται άλεσμα προκειμένου να γίνουν τα θρεπτικά τους συστατικά απορροφήσιμα.

Γιατί όμως είναι η επαρκής πρόσληψη των ωμέγα 3 σημαντική, ειδικά τώρα το καλοκαίρι;

Καταρχήν τα ωμέγα 3 έχει φανεί ότι βοηθούν στην πρόληψη και αντιμετώπιση των καρδιαγγειακών νοσημάτων, υποστηρίζοντας την καλύτερη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, των λιπιδίων και της πηκτικότητας του αίματος. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, τα άτομα με αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο πρέπει να είναι πιο προσεκτικά, καθώς η υψηλή θερμοκρασία (με ότι αυτή συνεπάγεται), αλλά και η αύξηση βάρους που παρατηρείται στις διακοπές, μπορεί να επηρεάσουν διάφορες παραμέτρους αυξάνοντας κατ’ επέκταση και τον κίνδυνο υγείας για τα άτομα αυτά.

Παράλληλα, η έκθεση στον ήλιο αυξάνει την παραγωγή ελευθέρων ριζών και το οξειδωτικό στρες, και μπορεί να οδηγήσει σε φλεγμονή, ειδικά αν οδηγηθούμε σε ηλιακό έγκαυμα. Τα ωμέγα 3 λιπαρά φαίνεται να ενισχύουν τη δράση του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ η αντιφλεγμονώδης δράση τους είναι χρήσιμη όταν υπάρχουν εστίες φλεγμονής, όπως για παράδειγμα όταν υπάρχουν τσιμπήματα από έντομα και κουνούπια.

Επομένως, η επαρκής πρόσληψη ωμέγα 3 λιπαρών οξέων από πλούσιες διατροφικές πηγές όπως οι αναφερόμενοι σπόροι Chia ή συμπληρωματικά με τη χρήση κάποιου σκευάσματος όταν η διατροφή δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μας, θα πρέπει να επιδιώκεται όλο το χρόνο.

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc