Ντάκος ο καλοκαιρινός

Ο ντάκος αποτελεί ένα μεσογειακό πιάτο που, από διατροφικής άποψης, είναι πλούσιο σε διάφορα θρεπτικά συστατικά και μπορεί να αποτελέσει ακόμα και γεύμα ειδικά τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού. Ας δούμε αναλυτικότερα τι έχει να μας προσφέρει:

Παξιμάδι: αποτελεί πηγή σύνθετων υδατανθράκων, βιταμινών του συμπλέγματος Β και φυτικών ινών, ενώ είναι ιδιαίτερα εύγευστο και χορταστικό. Το παξιμάδι του ντάκου συνήθως μουλιάζεται με λίγο νερό ή με τριμμένη ντομάτα για να μαλακώσει και να «δέσει» καλύτερα με τις υπόλοιπες γεύσεις. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ένα παξιμάδι ντάκου 100 γραμμαρίων (περίπου τόσο είναι το ½ μεγάλο παξιμάδι όπως πωλείται σε φούρνους και σούπερ μάρκετ) αποδίδει περίπου 350 θερμίδες, δηλαδή όσο 4 φέτες ψωμί. Αν λοιπόν προσέχετε το βάρος σας, να είστε φειδωλοί με την ποσότητα του παξιμαδιού που θα καταναλώσετε.

Ντομάτα: βασίλισσα του καλοκαιριού, η ντομάτα είναι πλούσια σε λυκοπένιο, ένα καροτενοειδές με αντιοξειδωτική δράση. Παράλληλα μας προσφέρει βιταμίνες Α, C και Κ, φυτικές ίνες, κάλιο αλλά και υγρά, καθώς το 95% του βάρους της είναι νερό.

Φέτα: ο ντάκος φτιάχνεται με φέτα, ξινομυζήθρα ή ανθότυρο, τα οποία αποτελούν καλή πηγή πρωτεϊνών, ασβεστίου και φωσφόρου αλλά και κορεσμένων λιπαρών και νατρίου (ειδικά η φέτα).

Ελαιόλαδο: στην κορυφή της μεσογειακής διατροφής, το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και βιταμίνη Ε.

Ρίγανη, ελιές. κάππαρη: συνοδεύουν συχνά το ντάκο χαρίζοντας του ιδιαίτερη γεύση αλλά και προσθέτοντας του επιπλέον θρεπτικά συστατικά.

Καλή όρεξη και καλό καλοκαίρι!

Μαρία Κολοτούρου
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφoλόγος, MSc