Παγκόσμια ημέρα ύπνου: τι να προσέξετε στη διατροφή σας

Ο καλός ύπνος αποτελεί σημαντική παράμετρο της καθημερινότητας μας. Πραγματικά όταν κοιμόμαστε αρκετά και ποιοτικά, δίνεται η ευκαιρία στον οργανισμό να ξεκουραστεί, να ανασυγκροτηθεί και να αποδώσει καλύτερα την επόμενη ημέρα.

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ύπνου, μερικές διατροφικές οδηγίες για… ‘όνειρα γλυκά’:

Μην τρώτε πολύ το βράδυ και αποφεύγετε βαριά φαγητά και μπαχαρικά.

• Αρκεστείτε σε ένα ελαφρύ γεύμα 2-3 ώρες πριν κοιμηθείτε.

• Επιλέγετε τρόφιμα που έχουν περισσότερους υδατάνθρακες και λιγότερη πρωτεΐνη. Έτσι ευνοείται η απορρόφηση του αμινοξέος τρυπτοφάνη, η οποία μετατρέπεται στον οργανισμό σε μελατονίνη και σεροτονίνη, ουσίες που διευκολύνουν τον ύπνο.

Αποφεύγετε την κατανάλωση πολλών υγρών πριν τον ύπνο.

Μην το παρακάνετε με την καφεΐνη και αποφεύγετε την κατανάλωση ροφημάτων που την περιέχουν (καφές, τσάι, σοκολάτα, αναψυκτικά τύπου κόλα) τις απογευματινές και βραδινές ώρες.

Αποφεύγετε το αλκοόλ. Μπορεί πίνοντας ένα ποτό αρχικά να αισθανθείτε υπνηλία, όμως στην πραγματικότητα το αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει ανήσυχο ύπνο και εφιάλτες.

Ασκηθείτε, αλλά όχι προς το τέλος της ημέρας. Η άσκηση μπορεί να προκαλέσει υπερδιέγερση και να σας κρατήσει ξύπνιους.

• Αν έχετε επιπλέον κιλά, χάστε βάρος. Η απώλεια βάρος μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα του ύπνου, περιορίζοντας το ροχαλητό και μειώνοντας τη συχνότητα των απνοιών σε πάσχοντα άτομα.

• Τέλος, αξίζει να σημειωθεί η βαλεριάνα η οποία χρησιμοποιείται εκτενώς ως φυσικό καταπραϋντικό βοηθώντας στην αντιμετώπιση της αϋπνίας. Η δράση της θεωρείται ήπια και γενικά ασφαλής όταν λαμβάνεται από υγιή άτομα στην κατάλληλη δοσολογία.