Παιδική παχυσαρκία: πώς να την αντιμετωπίσετε

Οι γιαγιάδες μας θεωρούσαν –και ακόμα θεωρούν- ότι ένα στρουμπουλό παιδί σφύζει από υγεία. Ωστόσο, οι επιστήμονες έχουν αντίθετη άποψη, αφού όλο και περισσότερα ερευνητικά δεδομένα επιβεβαιώνουν ότι η παιδική παχυσαρκία αποτελεί ένα σοβαρότατο πρόβλημα με άμεσες συνέπειες για την σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών.

Μερικές οδηγίες για να προστατεύσετε τα παιδιά σας από το αυξημένο βάρος:

• Ο αποκλειστικός θηλασμός τους πρώτους 6 μήνες ζωής και ο σωστός απογαλακτισμός (εισαγωγή στερεών τροφών στη διατροφή του βρέφους) αποτελούν προστατευτικούς παράγοντες κατά του αυξημένου βάρους.

• Τηρείτε πρόγραμμα στη διατροφή των παιδιών. Η παράλειψη του πρωινού, η απουσία ενδιάμεσων σνακ ή το συνεχές τσιμπολόγημα, η συχνή κατανάλωση ‘junk food’, η έλλειψη σταθερών ωραρίων στα γεύματα, αποτελούν μερικές από τις συνήθειες που αυξάνουν τον κίνδυνο παχυσαρκίας στα παιδιά.

• Λειτουργήστε σαν σωστά πρότυπα, υιοθετώντας οι ίδιοι ισορροπημένες διατροφικές επιλογές. Να θυμάστε ότι οι πράξεις είναι πολύ πιο αποτελεσματικές από τα λόγια.

Μην κάνετε διάκριση στον τρόπο διατροφής μεταξύ αδερφών, όταν το ένα παιδί είναι υπέρβαρο και το άλλο όχι.

• Η συχνή ενασχόληση των γονέων με δίαιτες μπορεί να κάνει το παιδί να ασχολείται υπέρ του δέοντος με το φαγητό και το βάρος του.

Μην απαγορεύετε τρόφιμα και μην τα χρησιμοποιείτε ως επιβράβευση ή ανταμοιβή.

Αυξήστε τη φυσική δραστηριότητα των παιδιών σας και περιορίστε την τηλεόραση και τον υπολογιστή σε λιγότερο από 2 ώρες την ημέρα. Μην βάζετε τηλεόραση στο δωμάτιο του παιδιού.