Προεμμηνορυσιακό σύνδρομο: αντιμετώπιση

Το προεμμηνορυσιακό σύνδρομο προκαλεί διάφορα συμπτώματα στις γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας: κοιλιακός πόνος, ευαισθησία στο στήθος, πρήξιμο, πονοκέφαλος, κυκλοθυμία, αυξημένη όρεξη, λιγούρες. Μερικές οδηγίες διατροφής που μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων είναι οι εξής:

  • Διατροφή με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο: η αποφυγή τροφίμων με επεξεργασμένους υδατάνθρακες όπως το λευκό ψωμί και τα δημητριακά, τα αναψυκτικά και τα γλυκά βοηθούν στην αποφυγή απότομων διακυμάνσεων του σακχάρου που τελικά προκαλούν λιγούρες και αυξημένη όρεξη. Επομένως, προτιμάτε τρόφιμα ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά. Αν έχετε ανάγκη για γλυκό φάτε μικρή ποσότητα μαύρης σοκολάτας ή επιλέξτε παστέλι, μέλι με καρύδια ή χαλβά – προσέχοντας και πάλι το μέγεθος της μερίδας.
  • Η επαρκής πρόσληψη ασβεστίου και βιταμίνης D έχει συσχετιστεί με χαμηλότερη συχνότητα του συνδρόμου. Επομένως φροντίζετε η διατροφή σας να έχει γαλακτοκομικά και πηγές βιταμίνης D όπως το αυγό και τα λιπαρά ψάρια.
  • Σύμφωνα με μελέτες, η διατροφή με τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνh Β1 (θειαμίνη) και Β2 (ριβοφλαβίνη) μπορεί να μειώσει τη συχνότητα εμφάνισης προεμμηνορυσιακού συνδρόμου έως και 35%, ενώ αντίθετα η χαμηλή πρόσληψη σιδήρου και ψευδαργύρου μπορεί να την αυξήσει.
  • Σωματικό βάρος: η αυξημένη όρεξη που ταλαιπωρεί πολλές γυναίκες κατά τη φάση πριν την περίοδο έχει συσχετιστεί με αυξημένη ενεργειακή πρόσληψη που μπορεί κατ’ επέκταση να οδηγήσει σε αυξημένο σωματικό βάρος. Το αυξημένο σωματικό βάρος επιδεινώνει τα συμπτώματα του προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου, ενώ η απώλεια βάρους όταν μια γυναίκα είναι υπέρβαρη ή παχύσαρκη έχει θετική επίδραση.

Εφαρμόζοντας τα παραπάνω, μπορείτε να παρατηρήσετε βελτίωση στα δυσάρεστα συμπτώματα που σας ταλαιπωρούν, ωστόσο έχετε κατά νου ότι μπορεί να χρειαστούν 3-4 μήνες για να φανούν τα αποτελέσματα της προσπάθειας σας.

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc

 

Πηγή: British Dietetic Association