Πώς μπορείτε να τραφείτε νόστιμα και υγιεινά!

Η υγιεινή διατροφή δε χρειάζεται να είναι βαρετή. Παρακάτω σας δίνουμε μερικές ιδέες για νόστιμα και υγιεινά γεύματα με λαχανικά και κοτόπουλο που μπορείτε να εντάξετε στην καθημερινότητα σας δίνοντας γεύση και παράλληλα φροντίζοντας τον οργανισμό σας:

Σαλάτες: στο άκουσμα της σαλάτας πολλοί θεωρούν ότι πρόκειται για ένα μονότονο και άγευστο γεύμα. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές «προσθήκες» που μπορείτε να κάνετε και μεταμορφώσετε μια απλή σαλάτα σε ένα νοστιμότατο γεύμα. Για παράδειγμα η προσθήκη κάποιου οσπρίου (φακές, μαυρομάτικα ή κόκκινα φασόλια) ή ζυμαρικού (πένες, φιογκάκια) σε συνδυασμό με λίγο καλαμπόκι και μια σως με γιαούρτι και λίγη μουστάρδα μπορεί να κάνει το μαρούλι να φαντάζει πιο δελεαστικό. Επίσης η αγγουροντομάτα όταν συνδυαστεί με παξιμάδι ολικής, φέτα, κάπαρη και ελιές μπορεί να μετατραπεί σε ένα πλήρες και χορταστικό γεύμα. Τέλος, ο συνδυασμός υλικών όπως το τυρί (τριμμένο, κατίκι, cottage cheese) ή αυγό με τόνο ή τυρί-κοτόπουλο / γαλοπούλα μπορεί να αλλάξει μια τυπική τονοσαλάτα και να δώσει μια άλλη νότα στην κλασική κοτοσαλάτα.

Κοτόπουλο: το κοτόπουλο είναι ένα συνηθισμένο γεύμα για τις ελληνικές οικογένειες. Ωστόσο η προσκόλληση στις κλασικές συνταγές (ψητό, λεμονάτο, κοκκινιστό) το κάνει να φαντάζει βαρετό, ειδικά σε άτομα που κάνουν δίαιτα. Μια λύση για αυτό, είναι ο συνδυασμός του κοτόπουλου με διάφορα άλλα υλικά όπως λαχανικά (μανιτάρια, πιπεριές, μαγειρευτό κοτόπουλο με φασολάκια / κολοκυθάκια / μελιτζάνες), μπαχαρικά όπως το κάρυ και η πάπρικα, αλλά και η χρήση κιμά κοτόπουλο σε μπιφτέκια ή ρολό.

Επομένως, αν κάθε εβδομάδα εναλλάσσετε τις συνταγές που εφαρμόζετε, θα βρεθείτε με μια σειρά νέων συνταγών που χωρίς να σας κουράζουν, θα σας ικανοποιήσουν τόσο γευστικά όσο και διατροφικά.

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc