Τσάι: Τα οφέλη του για την υγεία

Το τσάι αποτελεί αγαπημένο ρόφημα για πολλούς. Εκτός από εύγευστο και τονωτικό, πληθώρα μελετών δείχνει ότι το τσάι έχει και διάφορα οφέλη υγείας που βοηθούν τον οργανισμό να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά.

Tο μεγαλύτερο μέρος της έρευνας γύρω από το τσάι, έχει να κάνει με την περιεκτικότητα του σε αντιοξειδωτικά, κυρίως πολυφαινόλες. Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που θωρακίζουν τον οργανισμό κατά της δράσης των ελευθέρων ριζών. Οι ελεύθερες ρίζες είναι ενώσεις που προκαλούν φθορές και έχουν συσχετιστεί με την εμφάνιση κακοηθειών, αθηροσκλήρωσης και τη γήρανση του οργανισμού. Πράγματι, υπάρχουν έρευνες που υποστηρίζουν ότι η τακτική κατανάλωση τσαγιού μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και διάφορων μορφών καρκίνου. Επίσης πρόσφατα δεδομένα έχουν συσχετίσει την κατανάλωση τσαγιού με την ενίσχυση των οστών και την καλύτερη σκελετική υγεία. Παράλληλα, η καφεΐνη και μια ειδική κατηγορία αντιοξειδωτικών, οι κατεχίνες που περιέχονται κυρίως στο πράσινο τσάι φαίνεται να έχουν μια ήπια θετική δράση στη λειτουργία του μεταβολισμού και τη λιπόλυση. Τέλος, το τσάι βοηθά την ενυδάτωση του οργανισμού συμβάλλοντας στην πρόσληψη υγρών, ενώ οι λάτρεις του αναφέρουν ότι τους βοηθά και σε λειτουργίες όπως η διάθεση, η συγκέντρωση και η εγρήγορση, πιθανότητα και λόγω της καφεΐνης που περιέχει.

Επομένως, αν σας αρέσει το τσάι, έχετε πολλούς λόγους για να συνεχίσετε αυτή τη συνήθεια και να απολαμβάνετε το ρόφημα σας έχοντας κατά νου τα πολλαπλά οφέλη του για τον οργανισμό.

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc