Υγιεινές χριστουγεννιάτικες συνταγές

Εβδομάδα Χριστουγέννων: όλοι ετοιμαζόμαστε για τα γιορτινά τραπέζια και οι νοικοκυρές σπαζοκεφαλιάζουν για να βρουν τι θα φτιάξουν για τους καλεσμένους τους. Παρακάτω σας έχουμε μερικές ιδέες για νόστιμα και υγιεινά Χριστουγεννιάτικα εδέσματα που θα σας βγάλουν ασπροπρόσωπους και θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα από τους καλεσμένους που προσέχουν τη διατροφή τους:

Ρώσικη σαλάτα light: βράστε ανάμικτα λαχανικά (αρακά, καρότο, φασολάκια, πατάτα) και ανακατέψτε τα με κύβους από τουρσί και καπνιστή γαλοπούλα. Προσθέστε κάπαρη και ετοιμάστε σως από γιαούρτι και μαγιονέζα light σε αναλογία 1:4.

Γαλοπούλα με δαμάσκηνα και βερίκοκα: αντί για την ολόκληρη γαλοπούλα που είναι μεν εντυπωσιακή, αλλά μπορεί να σας δυσκολέψει στο κόψιμο και στο «μοίρασμα», δοκιμάστε να μαγειρέψετε φιλεταρισμένες μερίδες γαλοπούλας που έχετε μαρινάρει από την προηγούμενη σε χυμό από λεμόνι και πορτοκάλι, κανέλα, γαρύφαλο, λίγο μέλι και αποξηραμένα δαμάσκηνα και βερίκοκα. Χρησιμοποιήστε τη μαρινάδα όπως είναι και στο μαγείρεμα προσθέτοντας λίγο λάδι και σιγοψήνοντας σε γάστρα ή στην κατσαρόλα.

Χορτόπιτα: αντί για παχυντικές πίτες ή τάρτες με τυριά και αλλαντικά, φτιάξτε μια παραδοσιακή χορτόπιτα με σπανάκι, μυρώνια, καυκαλίθρες και ανθότυρο.

Cheesecake: μπορείτε να ετοιμάσετε μια πιο διαιτητική έκδοση του δημοφιλούς γλυκού με μπισκότα τύπου digestive χωρίς ζάχαρη, μαργαρίνη και τυρί κρέμα με χαμηλά λιπαρά, και μαρμελάδα χωρίς ζάχαρη.

Καλά Χριστούγεννα!

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc