Φυτικές ίνες – σύκα

Τα σύκα ευδοκιμούν κατά το τέλος του καλοκαιριού, «γλυκαίνοντας» τη μετάβαση στο μελαγχολικό φθινόπωρο. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο φρούτο με φανατικούς θαυμαστές, λόγω της ιδιαίτερης γεύσης και υφής τους.

Τα σύκα καταναλώνονται συχνά σε περιπτώσεις που θέλουμε να διευκολύνουμε τη λειτουργία του εντέρου. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας της περιεκτικότητας τους σε φυτικές ίνες, η οποία σε συνδυασμό με τα σποράκια και την υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα (τα οποία δρουν ωσμωτικά) ενισχύουν την υπακτική τους δράση.

Τα σύκα εκτός από φυτικές ίνες περιέχουν επίσης κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο και σίδηρο, ενώ οι ποικιλίες με σκούρα κόκκινη σάρκα είναι πλούσιες σε πολυφαινόλες, δηλαδή σε πολύτιμα αντιοξειδωτικά με ωφέλιμη δράση κατά των ελεύθερων ριζών.

Τα 100 γραμμάρια (περίπου 2 μεσαία) σύκα έχουν 80 θερμίδες, 20 γραμμάρια υδατανθράκων (πρακτικά σακχάρων) και 3 γραμμάρια φυτικών ινών. Τα αποξηραμένα σύκα λόγω της χαμηλής τους περιεκτικότητας σε νερό έχουν ακόμα πιο συγκεντρωμένα σάκχαρα και είναι πιο ενεργειακά πυκνά, επομένως θα πρέπει να δίνεται προσοχή στην ποσότητα κατανάλωσης, ειδικά από άτομα που έχουν προβλήματα ρύθμισης του σακχάρου τους, αλλά και από όσους προσέχουν το βάρος τους.

Ο συνδυασμός τους με πρωτεΐνη (π.χ. γιαούρτι) μπορεί να καθυστερήσει την απορρόφηση των σακχάρων συμβάλλοντας στην πιο ομαλή απορρόφηση της γλυκόζης αλλά και στην προαγωγή του κορεσμού.

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc