Χάστε βάρος βάζοντας πρόγραμμα στη διατροφή σας

Ο καιρός επιτέλους σιγά-σιγά ανοίγει και η διάθεση όλων αρχίζει να γίνεται καλοκαιρινή. Στο πλαίσιο αυτό, πολλοί επιθυμούν να χάσουν λίγο βάρος και να αισθανθούν καλύτερα με το σώμα τους μετά το δύσκολο φετινό χειμώνα. Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στη διαχείριση βάρους είναι η οργάνωση. Το να ακολουθούμε ένα πρόγραμμα στη διατροφή μας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είμαστε στρατιωτάκια, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην επίτευξη του στόχου μας. Ειδικότερα, ο προγραμματισμός τόσο των αγορών, όσο και των γευμάτων στην αρχή της εβδομάδας ή το Σαββατοκύριακο οπότε είμαστε πιο χαλαροί και έχουμε χρόνο να ασχοληθούμε με το μαγείρεμα και τα ψώνια μπορούν να αποβούν σωτήρια στην προσπάθεια μας. Για παράδειγμα μπορούμε να ετοιμάσουμε 1-2 φαγητά που θα μας «γλιτώσουν» από τον κόπο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, οπότε είμαστε και πιο επιρρεπείς σε «κακές» διατροφικές επιλογές. Μια καλή ιδέα είναι η προετοιμασία ενός λαδερού ή οσπρίου που μπορούμε να φάμε 1-2 μέρες και άλλο ένα φαγητό με κοτόπουλο και λαχανικά. Έτσι έχουμε καλύψει τα κυρίως γεύματα της μισής εβδομάδας. Παράλληλα, η προετοιμασία σαλάτας (ωμά ή βραστά λαχανικά) από την προηγούμενη ημέρα μπορεί να βοηθήσει κατά την επιστροφή από τη δουλειά, καθώς ο συνδυασμός της με κάποια πρωτεΐνη και λίγο ψωμί ή παξιμάδι, μας δίνει ένα ισορροπημένο ελαφρύ βραδινό. Τέλος, τα ενδιάμεσα σνακ (φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα, γιαούρτι, κριτσίνια, ξηροί καρποί κλπ) «βάζουν φρένο» στις ενδιάμεσες λιγούρες και δίνουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά και ενέργεια στον οργανισμό, υποστηρίζοντας την απώλεια βάρους.

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc