Ψαροταβέρνα: διατροφικές οδηγίες για έξυπνες επιλογές

Καθώς έχει μπει πλέον ο Ιούλιος, πολλοί από εμάς ξεκινούν σιγά-σιγά τις διακοπές τους. Και φυσικά οι έξοδοι στις ψαροταβέρνες, είτε είμαστε εκτός είτε εντός της πόλης, είναι αρκετά συχνές. Παρότι κατά πολλούς το ψάρι «είναι φρούτο», καλό είναι να έχουμε κατά νου τις εξής διατροφικές οδηγίες στην επόμενη παραγγελία μας:
Ψάρι: το ψάρι αποτελεί μια εξαιρετική τροφή και εμείς οι διαιτολόγοι συχνά ενθαρρύνουμε την κατανάλωση φρέσκου ψαριού, που για πολλές οικογένειες δεν είναι στη ρουτίνα τους. Επομένως όταν δίνεται η ευκαιρία να φάτε ψάρι εκτός σπιτιού, να το προτιμάτε, ειδικά αν είναι ψητό. Τα ψητά ψάρια αποτελούν πολύ καλή πηγή άπαχης πρωτεΐνης, μαγνησίου, φωσφόρου, σεληνίου και βιταμίνης Β6. Αν πάλι προτιμάτε μικρά ψαράκια όπως ο γαύρος και η αθερίνα που συχνά σερβίρονται τηγανιτά, ζητήστε τα σαν ενδιάμεσο πιάτο και μοιραστείτε τα με τους υπόλοιπους. Το «πλεονέκτημα» αυτών των ψαριών –αν και τηγανιτά- είναι πως όταν καταναλώνονται με το κόκκαλο αποτελούν πολύ καλή πηγή ασβεστίου. Αν πάλι σας αρέσουν οι σαρδέλες, προτιμήστε τες ψητές και επωφεληθείτε πέραν των υπολοίπων και από τη βιταμίνη D και τα ωμέγα 3 που περιέχει.
Θαλασσινά: τα θαλασσινά όταν καταναλώνονται ψητά η βραστά είναι χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε πρωτεΐνες, φώσφορο, ψευδάργυρο, σελήνιο, βιταμίνη Β12 και σίδηρο αν και η βιοδιαθεσιμότητα του τελευταίου είναι χαμηλή. Παράλληλα, περιέχουν διαιτητική χοληστερόλη που θα πρέπει να είναι περιορισμένη σε άτομα με υπερχοληστερολαιμία, ωστόσο όχι απαγορευτική όπως θεωρούνταν μέχρι πρόσφατα. Καταναλώστε τα θαλασσινά ψητά, βραστά ή αχνιστά, έτσι ώστε να απολαύσετε τη γεύση τους αποφεύγοντας το λάδι του τηγανίσματος ή τις βαριές σάλτσες.
Μεζεδάκια και αλκοόλ: προσέξτε να μην παραγγείλετε πολλά μεζεδάκια που θα σας φουσκώσουν και αποφύγετε «βαριά» πιάτα δίνοντας έμφαση στις παραπάνω προτεινόμενες επιλογές. Σε ότι αφορά τα ποτά, έχετε το νου σας στην ποσότητα ειδικά αν επιλέξετε ούζο το οποίο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Αν σας αρέσει η μπύρα δοκιμάστε και την εκδοχή χωρίς αλκοόλ. Η γεύση της θα σας εκπλήξει, ενώ περιέχει το 1/3 των θερμίδων της κανονικής.
Καλά να περάσετε!

Μαρία Κολοτούρου
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφoλόγος, MSc