Ύπνος: όνειρα γλυκά με κατάλληλη διατροφή

Ένας καλός ύπνος προϋποθέτει μεταξύ άλλων καλές διατροφικές συνήθειες. Ακόμα και αν σας ακούγεται υπερβολικό είναι αποδεδειγμένο ότι ορισμένες συνήθειες διατροφής μπορεί να επιβαρύνουν ή να διευκολύνουν το βραδινό ύπνο. Ας δούμε λοιπόν ποιες είναι αυτές:

  • Χάστε βάρος: αν έχετε επιπλέον κιλά, θα παρατηρήσετε μεγάλη βελτίωση στην ποιότητα του ύπνου σας αν απαλλαγείτε από αυτά. Το αυξημένο βάρος αυξάνει την πιθανότητα το άτομο να ροχαλίζει και να παρουσιάσει υπνική άπνοια – φαινόμενα που δεν επιτρέπουν στον οργανισμό να ξεκουραστεί επαρκώς, τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά.
  • Τρώτε ελαφρά το βράδυ, αλλά μην κοιμάστε νηστικοί: αποφεύγετε λιπαρά και δύσπεπτα γεύματα με πολλά μπαχαρικά, καθώς μπορεί να σας κρατήσουν ξύπνιους ή να σας προκαλέσουν εφιάλτες. Ένα γεύμα με βάση τους υδατάνθρακες και μικρότερη ποσότητα πρωτεΐνης δύο με τρεις ώρες πριν την κατάκλιση είναι ο ιδανικός συνδυασμός για έναν καλό ύπνο.
  • Καταναλώνετε καφεΐνη με μέτρο (όχι πάνω από 300 mg ημερησίως – ποσότητα που αντιστοιχεί σε 2-3 καφέδες) και αποφεύγετε τη τις απογευματινές και βραδινές ώρες.
  • Μετριάστε το αλκοόλ. Μπορεί πίνοντας ένα ποτό αρχικά να αισθανθείτε υπνηλία, όμως στην πραγματικότητα το αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει ανήσυχο ύπνο και εφιάλτες.
  • Ασκηθείτε, αλλά όχι προς το τέλος της ημέρας. Η άσκηση έχει χαλαρωτική δράση όταν συμβαίνει κατά τη διάρκεια της ημέρας, ωστόσο μπορεί να προκαλέσει υπερδιέγερση και να σας κρατήσει ξύπνιους αν γίνει αργά το βράδυ.

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc