Cheat Day: Μακαρονάδα με θαλασσινά

Οι καλοκαιρινές αποδράσεις και οι ταβερνούλες δίπλα στο κύμα, επιτάσσουν την κατανάλωση θαλασσινών. Και τι πιο λαχταριστό από μια μακαρονάδα με θαλασσινά; Οι θερμίδες ενός τέτοιου πιάτου μπορεί να είναι λίγο περισσότερες από ένα καθημερινό γεύμα, όμως τα διατροφικά οφέλη του έρχονται να «εξισορροπήσουν» το «κάτι παραπάνω» στις θερμίδες:

•   Μακαρόνια: τα ζυμαρικά αποτελούν πηγή ενέργειας. Όταν είναι ψημένα al dente -οπότε η πέψη τους γίνεται γρήγορα- δεν επηρεάζουν αρνητικά τη γλυκόζη αίματος,εφόσον καταναλώνονται σε λογική ποσότητα. Συχνά στις μακαρονάδες με θαλασσινά προτιμώνται τα ζυμαρικά ολικής άλεσης που περιέχουν διάφορες  βιταμίνες,μέταλλα και φυτικές ίνες.

•   Θαλασσινά: τα θαλασσινά έχουν λίγες θερμίδες, ενώ είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, ωμέγα 3 λιπαρά,ψευδάργυρο, σίδηρο, φώσφορο, σελήνιο και βιταμίνη Β12.

•   Ντομάτα: συνήθως η σάλτσα που συνοδεύει τη μακαρονάδα με θαλασσινά έχει σαν βάση την ντομάτα. Η ντομάτα περιέχει λυκοπένιο, ένα αντιοξειδωτικό που φαίνεται να βοηθά στην πρόληψη των καρδιαγγειακώ νοσημάτων και του καρκίνου.

•   Ελαιόλαδο: πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και βιταμίνη Ε, το ελαιόλαδο αποτελεί μια από τις πιο υγιεινές πηγές λιπαρών στη διατροφή μας.

Επομένως μια μακαρονάδα με θαλασσινά μπορεί κάλλιστα να αποτελέσει ένα γεύμα «εκτός προγράμματος» προσφέροντας πληθώρα θρεπτικών συστατικών και φέρνοντας τη θάλασσα λίγο πιο κοντά μας!

 

Πιρουνάκια: 4.5/5

 

Μαρία Κολοτούρου
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc