Cheat day: Μπύρα

Μια παγωμένη μπύρα αποτελεί όαση τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού. Όμως κανείς μπορεί εύκολα να καταναλώσει μεγάλη ποσότητα, ανεβάζοντας το κοντέρ των θερμίδων και καταλήγοντας σε ένα θλιβερό απολογισμό που συμβάλλει στην αύξηση βάρους. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι η μπύρα απαγορεύεται. Αντιθέτως, έχει πληθώρα θρεπτικών συστατικών και όταν εντάσσεται με μέτρο στη διατροφή έχει να προσφέρει πολλαπλά οφέλη υγείας:

  • Μαγιά μπύρας: είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, συμβάλλοντας στην ημερήσια πρόσληψη του οργανισμού.
  • Βύνη: αποτελεί πολύ καλή πηγή νιασίνης και άλλων βιταμινών του συμπλέγματος Β.
  • Λυκίσκος: περιέχει αντιοξεδωτικά που προσφέρουν προστασία κατά του καρκίνου και των καρδιαγγειακών νοσημάτων.
  • Αλκοόλ: όπως έχουμε ξαναπεί, η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ έχει διάφορα οφέλη όπως η προστασία από τα καρδιαγγειακά νοσήματα και το διαβήτη. Ως μέτρια κατανάλωση μπύρας ορίζεται το ένα ποτήρι (250 ml) την ημέρα για τις γυναίκες και τα ένα με δύο ποτήρια (250-500 ml) ημερησίως για τους άνδρες.
  • Νερό: η μπύρα είναι σε ποσοστό περίπου 95% νερό, οπότε περιέχει μεν αλκοόλ και έχει διουρητική δράση, ωστόσο όταν καταναλώνεται με μέτρο, μπορεί συμπληρωματικά να συμβάλλει στην πρόσληψη υγρών του οργανισμού.

Επομένως μια μπυρίτσα μπορεί σίγουρα να συμπεριληφθεί στη διατροφή μας, αρκεί βέβαια να μην το παρακάνουμε με την ποσότητα!

 

Πιρουνάκια: 4/5

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc