Cheat day: Παγωτό

Μια από τις αλήθειες αυτής της εποχής είναι πως… καλοκαίρι = παγωτό. Για τους γλυκατζίδες, ο περιορισμός του παγωτού αποτελεί ένα μεγάλο «μειονέκτημα» όταν θέλουν να κάνουν δίαιτα. Ωστόσο δε χρειάζεται να είμαστε τόσο αυστηροί. Καταρχήν ένα παγωτό την εβδομάδα δεν έβλαψε ποτέ κανένα, ακόμα και όσους ακολουθούν μια δίαιτα απώλειας βάρους. Επίσης το παγωτό πέρα από θερμίδες και απόλαυση, έχει να μας προσφέρει και διάφορα θρεπτικά συστατικά που του δίνουν δίκαια μια θέση στην καλοκαιρινή διατροφή μας. Ας δούμε ποια είναι αυτά:

  • Ασβέστιο: καθώς το παγωτό έχει σαν βάση του το γάλα, αποτελεί πολύ καλή πηγή ασβεστίου το οποίο όπως γνωρίζουμε συμβάλλει στην καλή υγεία των οστών και των δοντιών.
  • Φώσφορος: ο φώσφορος είναι απαραίτητο ιχνοστοιχείο που επίσης συμβάλλει στην καλή υγεία των οστών, αλλά και στη νεφρική λειτουργία, στην ομαλή λειτουργία των μυών και της καρδιάς και στην μετάδοση νευρικών σημάτων.
  • Πρωτεΐνη: οι πρωτεΐνες που περιέχονται στο παγωτό συμβάλλουν στην κάλυψη των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού και κάνουν το επιδόρπιο αυτό πιο χορταστικό σε σχέση με άλλα που περιέχουν κυρίως ζάχαρη όπως π.χ. οι γρανίτες.
  • Βιταμίνες: το παγωτό αποτελεί επίσης πηγή ορισμένων βιταμινών του συμπλέγματος Β όπως η ριβοφλαβίνη, η βιταμίνη Β12, η θειαμίνη και το παντοθενικό οξύ, καθώς και βιταμίνη Α.

Επομένως όταν βρεθείτε στην ευχάριστη θέση να απολαύσετε το επόμενο παγωτό σας, θυμηθείτε τα παραπάνω οφέλη και καταναλώστε το χωρίς τύψεις, φροντίζοντας απλώς η υπόλοιπη διατροφή σας να είναι ισορροπημένη και πλήρης!

 

Πιρουνάκια: 4/5

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc