Cheat day: Burger

Σας αρέσει το burger αλλά το «φοβάστε», γιατί θεωρείτε ότι πρόκειται για «διατροφική βόμβα»; Η αλήθεια είναι πως τα burgers έχουν αρκετές θερμίδες, λιπαρά και αλάτι, ωστόσο αν καταναλώνονται περιστασιακά, έχουν να μας δώσουν και ορισμένα θρεπτικά συστατικά που είναι ωφέλιμα για τον οργανισμό.

Για παράδειγμα, ο κιμάς που υπάρχει στο μπιφτέκι αποτελεί καλή πηγή πρωτεϊνών, σιδήρου, ψευδαργύρου και βιταμίνης Β12. Οι πρωτεΐνες κάνουν ένα γεύμα πιο χορταστικό και βοηθούν στη διατήρηση της μυϊκής μας μάζας, ενώ ο σίδηρος είναι απαραίτητος για την μεταφορά του οξυγόνου στους ιστούς. Ο ψευδάργυρος είναι ωφέλιμος μεταξύ άλλων για το ανοσοποιητικό μας σύστημα, και η βιταμίνη Β12 είναι απαραίτητη για την ομαλή αιμοποίηση και τη λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Από την άλλη το ψωμάκι και οι πατάτες του burger αποτελούν πηγή αμύλου άρα δίνουν στον οργανισμό ενέργεια που μπορεί να χρησιμοποιήσει για να εκτελέσει ομαλά τις λειτουργίες του. Φυσικά, αν υπάρχει η δυνατότητα το ψωμάκι να είναι ολικής άλεσης και οι πατάτες να είναι ψητές ή wedges σε σχέση με τις τηγανιτές ή τα chips, τότε έχουμε επιπλέον οφέλη, καθώς γλιτώνουμε λιπαρά και θερμίδες και «κερδίζουμε» μερικές φυτικές ίνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β!

Πάντως στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, η κατανάλωση ενός burger ακόμα και αν μαζί με τις πατάτες μπορεί να φτάσει (ή και να ξεπεράσει) τις 1000 θερμίδες, αποτελεί μια επιλογή που μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα, ειδικά αν μέσα στην εβδομάδα κάνουμε «εξισορροπητικές» κινήσεις προκειμένου να «διορθώσουμε» την αυξημένη κατανάλωση ενέργειας και λιπαρών από αυτό το γεύμα.

 

Πιρουνάκια: 3/5

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc