Cheat Day: Mojito Cocktail

Αλήθεια, ποιος μπορεί να αντισταθεί σε ένα δροσιστικό Mojito όταν η ζέστη έχει ξεκινήσει και η παρέα στο μπαράκι έχει χαλαρώσει; Όμως γνωρίζουμε ότι τα κοκτέιλ παχαίνουν και ότι το αλκοόλ βλάπτει. Επομένως τι κάνουμε; Στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, όλα μπορούν να βρουν τη θέση τους. Αν λοιπόν θέλουμε να πιούμε «ένα ποτηράκι» Mojito, φυσικά και μπορούμε, είτε αν προσπαθούμε να μειώσουμε το βάρος μας, είτε αν απλώς προσέχουμε τη διατροφή μας. Και αυτό γιατί πέρα από την κλασική ετικέτα του «παχυντικού», το Mojito έχει να μας προσφέρει και ορισμένα ενδιαφέροντα θρεπτικά συστατικά, που σίγουρα θα το «ανεβάσουν» στα μάτια όλων:

  • Λεμόνι: ο χυμός λεμονιού αποτελεί πηγή βιταμίνης C, καλίου και φυλλικού οξέος. Το ξύσμα λεμονιού περιέχει εκτός από βιταμίνη C, ασβέστιο, βιταμίνη Β6, φυτικές ίνες και διάφορα ωφέλιμα φυτοχημικά.
  • Δυόσμος: πέρα από το ακαταμάχητο άρωμα και την ιδιαίτερη γεύση του, ο δυόσμος έχει καταπραϋντική δράση στο γαστρεντερικό σύστημα βοηθώντας στην καλύτερη πέψη. Παράλληλα, αποτελεί πηγή φυτικών ινών, διαφόρων βιταμινών όπως οι βιταμίνες A και C, το φυλλικό οξύ, η ριβοφλαβίνη, και ιχνοστοιχείων όπως ο σίδηρος, το ασβέστιο, το κάλιο και το μαγνήσιο.
  • Αλκοόλ: η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ, εν προκειμένω μια μεζούρα (45 ml) ρούμι για τις γυναίκες και δύο μεζούρες για τους άνδρες, μειώνει τον καρδιαγγειακό κίνδυνο και τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη.

Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι μπορούμε να πίνουμε ένα-δυο Mojito κάθε μέρα και να είμαστε ήσυχοι ότι όχι μόνο δεν κινδυνεύουμε αλλά έχουμε και οφέλη υγείας. Απλώς η περιστασιακή ένταξη ενός τέτοιου ποτού στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, έχει να μας προσφέρει κάτι παραπάνω από την στιγμιαία απόλαυση της κατανάλωσης του!

 

Πιρουνάκια: 3.5/5

 

Μαρία Κολοτούρου

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc