Kcaligram 5:2 για δίαιτα μόνο 2 ημέρες την εβδομάδα!

Η δίαιτα 5:2 αποτελεί την εναλλακτική λύση διαχείρισης βάρους έναντι των κλασσικών μεθόδων δίαιτας που βασίζονται στον καθημερινό περιορισμό θερμίδων. Παρόλο που διάφορες επιστημονικές ομάδες μελέτησαν με διάφορες μεθοδολογίες τον συγκεκριμένο τρόπο απώλειας κιλών, ο Dr. Mosley, το 2012, με το βιβλίο του “The Fasting Diet” κατάφερε να την κάνει γνωστή στο ευρύ κοινό. Αν και η ορθή επιστημονική ορολογία είναι «διακοπτόμενη αυστηρή δίαιτα» (interminent fasting), o Dr. Mosley, με απλό και γλαφυρό τρόπο στοιχειοθετεί τα οφέλη που μπορεί να έχουν δυο ημέρες αυστηρής ολιγοθερμιδικής διατροφής, 500 θερμίδες για τις γυναίκες και 600 θερμίδες για τους άνδρες. Τις υπόλοιπες ημέρες συστήνεται ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο 2000 θερμίδων για τις γυναίκες και 2600 θερμίδων για τους άνδρες. Ο στόχος είναι η εβδομαδιαία μείωση της προσλαμβανόμενης ποσότητας θερμίδων. Το προτέρημα της μεθόδου είναι ότι οι ημέρες αυτές δεν χρειάζεται να είναι συνεχόμενες και μπορούν να επιλεχθούν έτσι ώστε να ταιριάζουν με τις καθημερινές μας συνήθειες. Είτε δυο ημέρες που είμαστε πολυάσχολοι και δεν προλαβαίνουμε να ασχοληθούμε με το φαγητό, είτε ημέρες που έχουμε λίγες δραστηριότητες και μπορούμε να επικεντρωθούμε στο θέμα του φαγητού. Σε κάθε περίπτωση τόσο οι δυο ημέρες αλλά πολύ περισσότερο, οι 5 υπόλοιπες είναι καλό να διέπονται από τις αρχές της υγιεινής, ισορροπημένης μεσογειακής διατροφής ώστε να καλύπτουμε τις ανάγκες του οργανισμού μας χωρίς να υποκύπτουμε σε υπερβολές ή στερήσεις.

Το μοναδικό ίσως μειονέκτημα της μεθόδου 5:2, είναι η πείνα η οποία χαρακτηρίζει τις ημέρες αυστηρής δίαιτας που ουσιαστικά ο οργανισμός μπαίνει σε μια δοκιμασία κατά την οποία όσο και να προσπαθήσουμε να ξεγελάσουμε το στομάχι μας με αμιγώς διατροφικά τρικ, δεν θα τα καταφέρουμε ή τουλάχιστον θα δυσκολευτούμε. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει η γλυκομαννάνη, μια αδιάλυτη φυτική ίνα, η οποία συνοδευτικά με δυο ποτήρια νερό μια ώρα προ του γεύματος προσφέρει αίσθημα κορεσμού και εξουδετερώνει την όρεξη. Με απόλυτη ασφάλεια και καμία αντένδειξη για τον υγιή πληθυσμό, διαπερνά το γαστρεντερικό και αποβάλλεται χωρίς καμία ενόχληση. Αντιθέτως είναι από τις πολύ λίγες πιστοποιημένες ουσίες από τη Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) με κατοχυρωμένο ισχυρισμό υγείας για απώλεια βάρους (με χρήση 3γρ) και μείωση της χοληστερίνης (με χρήση 4γρ). Εναλλακτικός τρόπος χρήσης είναι η καθημερινή χρήση της γλυκομαννάνης προ των δυο κυρίων γευμάτων ώστε να μειωθεί η όρεξη γενικότερα και έτσι να διευκολύνουμε τον καθημερινό περιορισμό των προσλαμβανόμενων θερμίδων.

Τη μέθοδο 5:2 σε συνδυασμό με το συμπλήρωμα γλυκομαννάνης όπως και οποιαδήποτε μέθοδο δίαιτας είναι θεμιτό να την αντιμετωπίσουμε ως ένα όχημα, έναν τρόπο ώστε να υιοθετήσουμε μια νοοτροπία υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής. Η καθημερινότητα είναι γεμάτη με εμπόδια απέναντι στην υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών, όμως είναι βέβαιο ότι για κάθε πρόβλημα ή εμπόδιο υπάρχει πάντοτε και μια λύση, αρκεί να υπάρχει η γνώση και πολύ περισσότερο η θέληση.

 

Θεόδωρος Κουτράκος, Προϊστάμενος τμήματος διατροφής Ιατρικού Ομίλου Αθηνών